Post Image

Capturing every detail with the brilliance of Quadralite PULSE X 800 | review of the lamp and dedicated light modifiers.

Wysokiej jakości lampy błyskowe odgrywają kluczową rolę w pracy fotografa produktowego, fotografa fashion i fotografa wizerunkowego. Profesjonalne oświetlenie jest fundamentem, który pozwala osiągnąć nieskazitelne rezultaty, uchwycić detale i wydobyć piękno każdego obiektu.

W szczególności lampy QUADRALITE PULSE x 800, z którymi mam przyjemność pracować od kilku miesięcy, wyróżniają się jako uniwersalne narzędzie, które znacząco podnosi wydajność pracy w studio stacjonarnym, eliminując kompromisy. Dzięki możliwości wymiany modyfikatorów światła marki QUADRALITE na mocowanie Bowens, mam pełną kontrolę nad doświetleniem obiektu, co pozwala na precyzyjne i artystyczne uchwycenie każdego szczegółu.

Wśród modyfikatorów światła, które skradły moje fotograficzno-filmowe serce, a także z którymi pracuję na co dzień to przede wszystkim:
SNOOT ( strumienica ) fot powyżej ˄
Wyjątkowo klimatyczne światło punktowe, można nim idealnie podkreślić kontur obiektu, lub nadać zmysłowe światło w fotografowanej scenerii.
CZASZA ( standard ) fot poniżej ˅
Ostre, mocne i wyraziste światło. Idealne do bardzo kontrastowych scen, niejednokrotnie można je wykorzystać również w rozproszony sposób, np. oświetlając dużą białą powierzchnię ( w pomieszczeniach może to być biały sufit lub biała ściana dla rozświetlenia całego pomieszczenia w miarę w naturalny sposób | w studio można wykorzystać np. dyfuzor panelowy dla uzyskania rozproszonego światła na większej powierzchni fotografowanej lub filmowanej sceny). Dodatkowo można założyć na czaszę WROTA wraz z gridem i foliami kolorowymi. Można pięknie imitować światło słoneczne… no możliwości jest naprawdę wiele. Siła w prostocie!

PARASOL PARABOLICZNY 165/185
Jedno z moich ulubionych mocnych rozproszonych świateł, w szczególności wykorzystywany w sesjach o szerszym kadrze tak, aby wypełnić np. białe tło i obiekt półmiękkim światłem. Dla uzyskania efektu światła miękkiego rozproszonego można dodatkowo założyć dyfuzor na otwartą część parasola. Świetnie sprawdza się również w sesjach mobilnych, gdzie ważne jest ile sprzętu i jak bardzo ciężkiego zabieramy ze sobą. Taki parasol jest lekki i po złożeniu zajmuje niewiele miejsca.
SOFTBOX FLEX 60×90 fot poniżej ˅
Mój podstawowy modyfikator w każdej sesji produktowej. Dodatkowo Quadralite Flex 60 × 90 to prostokątny softbox wyposażony w parasolkowy mechanizm składania, dzięki któremu czas przygotowania do zdjęć jest znacznie skrócony względem standardowego softboxa. Ponieważ w moim studio mam niewiele miejsca do realizacji sesji, ten system ratuje dosłownie moją przestrzeń pracy. Szybko i wygodnie składam i rozkładam softboxy w zależności od wykonywanej aktualnie sesji. W studio panuje porządek i przestrzeń! I oczywiście ten system sprawdza się w mobilnym studio, gdzie znowu – czas i miejsce to bezcenni cisi przyjaciele każdego planu sesji.
Obok mobilności i wygody ogromnym atutem Flexa 60×90 jest również wszechstronność rodzaju oświetlenia. Dzięki zastosowaniu srebrnego wnętrza softboxa możemy uzyskać ostre światło, a gdy mamy go zbyt wiele to możemy założyć w prosty i szybki sposób mniejszy dyfuzor w połowie głębokości softboxa, lub gdy potrzebujemy zdecydowanie zmiękczyć nasze źródło światła – właściwy dyfuzor – ten większy.

Często potrzebujemy bardziej ukierunkowanego światła, np w portrecie jest to bardzo pożądane. Tutaj z pomocą przychodzi nam dodatkowy element taki jak GRID, który niezwykle łatwo i szybko montuje się za pomocą rzepów jak na fotografiach poniżej:

Quadralite FLEX FOLDABLE BEAUTY-DISH 105 fot poniżej ˅
Mogę go nazwać z sercem na dłoni – PRAWDZIWY GAME CHANGER.
Odpowiednie światło odgrywa kluczową rolę w fotografii portretowej i modowej, gdzie precyzyjne zarządzanie światłem może zdecydować o sukcesie lub porażce zdjęcia. Rynek fotograficzny jest niezwykle wymagający, dlatego poszukiwanie najlepszego sprzętu jest nieodzowne dla uzyskania doskonałych efektów. Oprócz wysokiej jakości aparatu i obiektywów, najważniejszym elementem jest źródło światła, które definiuje kształty, tekstury i atmosferę zdjęcia. Łatwy i szybki montaż + wysokiej jakości materiały, z których jest złożony ten softbox typu beauty dish przemawiają za wysoką jakością i wygodą pracy.

W projekcie FASHIONSYMPHONY, w którym koncentruję się na czarno-białej fotografii fashion, dotychczas używałam parasola parabolicznego. Jednak po przetestowaniu FLEX FOLDABLE BEAUTY-DISH od Quadralite, zdecydowanie zaczęłam stosować właśnie ten modyfikator. Jego trzy możliwości stopniowania kontrastu światła, a także opcja używania go jako beauty dish, zapewniają bardzo charakterystyczne, ostre i kontrastowe światło. To sprawia, że jest idealny do fotografii beauty, portretowej i modowej, dodając m.in. moim zdjęciom jeszcze bardziej profesjonalnego wydźwięku.

Dzięki zastosowaniu FLEX FOLDABLE BEAUTY-DISH, moje fotografie nabrały nowego, bardziej wyrafinowanego charakteru. Modyfikator ten pozwala na precyzyjne modelowanie światła, co jest kluczowe w podkreślaniu detali i tworzeniu dramatycznych efektów w czarno-białych zdjęciach. W rezultacie, moje prace stały się bardziej wyraziste i przyciągające uwagę, co jest nieocenione na konkurencyjnym rynku fotografii modowej.

•••
JEWELLERY: @pawelkaczynskidesign
MODEL: @sara_hoffmann.00
MUA: @mossy.makeup
FASHION: @answear
LIGHTING: @quadralite@quadraliteglobal
CAMERA: @canonpolska
V-MOUNT: @patonapolska
•••

Jak widzimy, lampy QUADRALITE PULSE x 800 wraz z szeregiem rozmaitych modyfikatorów światła umożliwiają tworzenie różnych efektów świetlnych, co jest niezwykle istotne w fotografii. Na przykład, mogą podkreślić kontrastowość sceny, dodając dramatyzmu i głębi, lub zmiękczyć obraz, tworząc delikatną i subtelnie oświetloną kompozycję już na etapie fotografowania, a nie dopiero w post produkcji. Dzięki temu możemy osiągać zamierzony efekt bez konieczności spędzania dodatkowych godzin na obróbce zdjęć. To wszechstronność i precyzja, które docenią profesjonaliści w każdej dziedzinie fotografii.

Wygoda pracy z lampami QUADRALITE PULSE x 800 w warunkach studyjnych jest niezastąpiona. Choć są cięższe od moich poprzedników – MOVE x400, które ważą 2kg, natomiast X800 osiągają wagę 3.9kg – to warto zwrócić uwagę na ich moc błysku, która jest tak ważna w różnorodności dobieranych sesji fotograficznych, a także na stabilną temperaturę barwową błysku (5600K±200K).

W przypadku lamp MOVE X400 mamy do czynienia z 400 watosekundami, natomiast w PULSE X800 przy 800 watosekund. Porównując – aby wykonać identyczne naświetlenie przy wykorzystywaniu pełnej mocy 1/1 w X400, przy parametrach 1/200s czasu naświetlania i ogniskowej f16 i ISO 100, na lampach X800 moc błysku ustawiałam na 1/4 mocy. Odnoszę również wrażenie, że dzięki zastosowaniu niższych parametrów na mocniejszej lampie obraz jest odrobinę wyraźniejszy, w szczególności na krawędziach obiektu lub postaci.

Zobacz BACKSTAGE z sesji z Sarą i biżuterią Pawła Kaczyńskiego wraz z użyciem lamp i modyfikatorów światła
od QUADRALITE:

•••

Zapytacie – co jeszcze jest na PLUS?
Pełna kompatybilność lamp QUADRALITE PULSE x 800 z systemem radiowego sterowania Quadralite Navigator X jest zdecydowanie kolejnym atutem. Wbudowany odbiornik umożliwia współpracę z innymi lampami QUADRALITE, takimi jak np. Atlas 600 TTL, Reporter 360 TTL, czy też MOVE x400, z którymi pracuję już wiele lat, czy też lampą reporterską Stroboss, z którą pracuję głównie w terenie lub używam jej jako dodatkowe światło uzupełniające w fotografowanej scenie produktowej, jak np. na poniższych fotografiach:

Tutaj możecie zobaczyć część procesu ustawiania lamp wraz z thetering’iem w przypadku powyższej sesji produktowej:

https://youtube.com/shorts/k0RFaSGBtw4?si=t2LPol1F2-rkKIF_

Użycie sterownika radiowego Navigator X pozwala na zdalne wyzwalanie błysku, sterowanie energią błysku oraz zmianę trybu pracy, co daje fotografom ogromne możliwości w doświetlaniu sceny. Dodatkowy podział na grupy lamp pozwala na jeszcze bardziej zaawansowaną i kreatywną kontrolę oświetlenia. Dzięki tym zaawansowanym funkcjom, fotografia produktowa, fashion i wizerunkowa staje się nie tylko bardziej efektywna, ale i bardziej twórcza.

Jeśli nie używamy sterownika radiowego, lub lubimy manualnie pracować z naszą lampą, Quadralite PULSE X800 ma wygodnie i intuicyjnie rozplanowany tylny panel. Jest on prosty, czytelny i funkcjonalny. Duży ekran LCD pokazujący nastawy lampy jest łatwy do odczytania również pod dużym kątem. Obok znajdziemy poręczne pokrętło do regulacji mocy błysku, zmiany kanału komunikacji radiowej i grupy lamp. Umieszczony pod ekranem LCD szereg pięciu przycisków daje szybki dostęp do wszystkich ustawień i funkcji lampy.

Podsumowując – czy warto zainwestować w profesjonalne lampy Quadralite PULSE X800 i szereg modyfikatorów światła?

Jeśli myślisz poważnie o fotografii komercyjnej, portretowej, fashion lub produktowej, to uważam, że te lampy są idealnym wyborem do średniej wielkości studia. Ze względu na ich wagę używałabym ich raczej stacjonarnie niż mobilnie. Zapewniają dużą moc błysku a dzięki mocnemu metalowemu mocowaniu statywowemu, dzięki któremu możemy również swobodnie regulować kąt pochylenia, lampa jest w stanie utrzymać nawet większe i cięższe softboxy do średnicy 150cm włącznie. Dodatkowym atutem jest to, że osiąga bardzo krótki czas trwania błysku wynoszący jedynie 1/2000 s przy minimalnej mocy, co pozwala na fantazyjne ujęcia i swobodne wykorzystywanie tych lamp podczas sesji zdjęciowych w różnych warunkach.

Więcej informacji na temat tego produktu znajdziecie na oficjalnej stronie QUADRALITE

>> TUTAJ <<

#reklama #współpraca_reklama #recenzja #lighting #Quadralite #Quadraliteglobal #keenys #fashionsymphony

Comments are closed.